tirsdag 23. august 2011

Sau...

I dag fikk jeg spyttetestet Nadia som ble bedekket for et par uker siden. Det er nemlig sånn man tester om alpakkaene har tatt seg. Tar inn en hingst og ser om hun lar seg bedekke. Gjør hun det er hun ikke gravid. Spytter hun på han, ja da er hun allerede gravid.

 Nadia både spyttet og sparket, hadde hun kunnet lugge hadde hun sikkert gjort det og. Så da var det nok en vellykket tur vi tok til Nesbyen for noen uker siden.

Om ikke lenge får jeg sauene mine inn på tunet. De kommer fra Bente som bor rett over fjorden her. Men  hun stakkar, var så uheldig å brekke benet her forleden, så jeg har vært borte og hjulpet henne litt innimellom. Var der i dag og fikk tatt noen bilder.

Katthult sett fra vestsiden.

En av hestene til Bente.


Gammelnorsk spæl, har ikke helt bestemt hvem jeg skal ha enda.





1 kommentar:

  1. var veldig fin den brune da... Ellers gratuerer med drektig alpakka - spennende ! Hilsen Trude

    SvarSlett