torsdag 19. august 2010

Prektig-blogg

I dag har Ecco og jeg vært riktig så prektige. Nå kan jeg egentlig ikke fordra sånne prektig-blogger. Kjenner jeg blir ganske irritert når folk skal være så vellykket og prektige hele tiden. Sikker fordi jeg ikke føler meg så vellykket og prektig selv.


Men altså, i dag kommer en skikkelig prektigblogg fra Ecco og meg.

Vi har bakt rundstykker… ikke bare vanlige rundstykker, men Teresas super sunne frokostrundstykker. De er ikke bare sunne, de er kjempegode også.

Hvetemel
Sammalthvete
Havregryn
Sesamfrø
Linfrø
Pinjekjerner
Valnøtter grovhakket
Salt
Gjær
Lunkent vann

Blandes til en litt våt klisset masse. Heves og legges på brett. Etterheves litt og stekes. Vips så har man de sunneste fristelser. Håper du ble fristet. Om ikke, i hvert fall litt imponert.














Men husmor Teresa gir seg ikke der. Jeg har nemlig vært på Stoff og stil og kjøpt flis stoff og laget fine moteriktige leker til hundene. Og siden Eccos favorittfarger er lilla og rosa, måtte de jo bli sånn. Noen har til og med fått en pipeleke inni seg, og de er definitivt favorittene.






4 kommentarer:

  1. Oi! Jeg ble jo inspiret av de brødene dine etter å smakt hvor vidundelig de var!! Mine ble ikke like gode...
    Men jeg ble nå også veldig imponert over stoff-lekene. Inspirert nok til å syns at Corinne og Woobie Doobie skal få hver sin "Handmade by Teresa"! :))

    SvarSlett
  2. Så flotte leker!! Trur vi også må ta oss en tur på stoff og stil :)

    SvarSlett
  3. Oooh, Stoff & Stil!! Hadde helt glemt dem, jeg - nå blir det nye leker på turbo-Lotta også :)

    Rundstykkene tør jeg imidlertid ikke å prøve meg på, jeg som ikke klarer å bake KJEKS engang....

    SvarSlett